DCT: Prekwalifikacje przed budową drugiego terminala
Terminal DCT Gdańsk ogłosił wstępny przetarg na budowę drugiego terminala kontenerowego. Jego budowa powinna rozpocząć się jeszcze w tym roku. Zamówienie dotyczy zaprojektowania i budowy nowego głębokowodnego nabrzeża wraz z przyległymi placami składowymi. W zakres zamówienia wchodzi m.in. projektowanie i roboty budowlane związane z pogłębianiem i odzyskiwaniem lądu, projektowanie oraz nabrzeża i placów składowych. Nowa infrastruktura ma zostać połączona z istniejącym terminalem DCT. Jak mówi Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu DCT ds. finansowych, ogłoszony przetarg na projekt i budowę nowego nabrzeża wraz z przyległymi placami składowymi jest pierwszym etapem postępowania, w czasie którego dokonana zostanie formalna ocena firm, które zgłoszą chęć wykonania projektu i wybudowania nabrzeża T2, jak potocznie określany jest drugi terminal DCT. – Będziemy także weryfikować portfolio realizacji projektów wykonanych przez naszych wnioskodawców. Drugi etap, czyli prace bezpośrednio związane z wyborem najkorzystniejszej oferty, zostanie ogłoszony w kwietniu br. Przewidujemy, że cała procedura przetargowa zostanie zakończona do połowy bieżącego roku – mówi Adam Żołnowski. Kierownictwo DCT nie podaje na razie konkretnej daty rozpoczęcia budowy drugiego terminala, jednak wiadomo, że powinna się ona rozpocząć w tym roku, a zakończyć w 2016 r. Otwarcie nowego terminala pozwoli zwiększyć przepustowość DCT z 1,5 do 4 mln kontenerów (TEU) rocznie. W 2013 r. w gdańskim terminalu po raz pierwszy przekroczono barierę 1 mln TEU (łączny wynik to 1,15 mln TEU).