Kolejowy prom z Tokio
Yotei Maru to jeden z promów kolejowych należących do Japońskich Kolei Państwowych, a obsługujących, do czasu uruchomienia w roku 1988 Tunelu Seikan (53,85 km długości, z tego 23,3 km pod dnem morskim) połączenie z Honsiu na Hokakaido przez Cieśninę Tsugaru. Zbudowany w latach 1964-1965 statek przebył przez 22 lata i 7 miesięcy eksploatacji 4 miliony mil morskich, przewożąc 11,78 mln pasażerów. Po wycofaniu z regularnej żeglugi służył jako pływający pawilon na wystawie „Ship and Sea Expo” w Genui w 1992 roku, a następnie przejęło go tokijskie muzeum. W ładowni eksponowana jest część kolejowego składu – lokomotywa i typowy wagon. Nadmienić można, że budowę tunelu między Honsju a Hokkaido rozważano wielokrotnie, po raz pierwszy w latach 1912-1925, później w roku 1946, ale ostatecznego impulsu do rozpoczęcia tej bezprecedensowej inwestycji dostarczyła wielka tragedia morska - w 1954 roku, podczas tajfunu w cieśninie Tsugaru zatonęło pięć promów, w wyniku czego zgineło 1430 osób. W następnym roku Japońskie Koleje Państwowe rozpoczęły prace studyjne nad tunelem. Yotei Maru Prom kolejowy zbudowany w stoczni Hitachi w Sakurajima. Położenie stępki 8 października 1964 roku, przekazanie odbiorcy 20 lipca 1965 roku. Długość między pionami 123 m, długość całkowita 140 m, szerokość 17,8 m, pojemność brutto 5375 jednostek, nośność 2000 ton, prędkość eksploatacyjna 18 węzłów.